Chcete, aby vaša internetová stránka, resp. váš e-shop plnil svoj potenciál? Aby mu stúpala návštevnosť a všimlo si ho viac potenciálnych zákazníkov? Vsadím sa, že vašou odpoveďou je veľké ÁNO.
Ako však takýto efekt dosiahnuť? V skutočnosti sa dá vsadiť napríklad na niektorú z platených reklám, na pravidelnú aktivitu v sociálneho sieťach. Komplexnú prácu s dohľadom na mnohé detaily však so sebou prináša takzvaná optimalizácia pre vyhľadávače a seo konzultácie.
Jedným z hlavných cieľov optimalizácie Search Enigne Optimization je v stručnosti to, aby ste so svojim webom či e-shopom získali lepšie postavenie v internetových vyhľadávačoch, čiže napríklad v organických výsledkoch Google. A na čo je to dobré?
Odpoveď asi poznáte. A keď nie, tak si ju radšej zodpovedajme. Ešte aj dnes vysoké percento užívateľov internetu hľadá svoje potreby cez internetový vyhľadávač, u slovenských užívateľov je to najčastejšie Google. Jednoduchá formulka, zadajú do neho slovo alebo slovné spojenie a vyhľadávač im poskytne zoradené výsledky s relevantným obsahom a odkazmi na weby, kde sa konkrétny obsah nachádza. A pravdepodobne navštívia odkazy, ktoré sú najbližšie, čiže umiestnené na predných pozíciách, vo všeobecnosti na prvých dvoch až troch stranách.
Nielenže sú tieto „na dosah ruky“ a najbližšie viditeľné, ale platí, že odkazy sú spravidla zoradené podľa relevancie a kvality. Čiže je veľmi pravdepodobné, že užívatelia na prvých stranách nájdu najlepšie výsledky. A určite by bola výhoda, ak by sa na tejto pozícii nachádzal aj váš web.
- A to sa dá samozrejme dosiahnuť. Konkrétne spomenutou odborne vykonanou optimalizáciou.
- Zaručene s ňou získate lepšie postavenie vo vyhľadávačoch, z ktorej bude prameniť vyššia návštevnosť a z nej zasa konverzie.
Aby sa dosiahol takýto výsledok, optimalizácia musí pracovať s mnohými vnútornými a vonkajšími faktormi. Práve preto tento proces predstavuje riešenie so širokým zameraním a s dlhodobými výsledkami.